Bekijk op Finnik.nl
Inhoudsopgave

Seat Ibiza ST

1.2 TSI Style

Deze Seat Ibiza ST komt uit 2013, werd geleverd van 01-04-2012 tot 30-06-2015 en kostte toen € 16.493,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2013 op kenteken, is voorzien van een benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 77 kW (105 PK) en een cilinderinhoud van 1197 cc.

De personenauto heeft een topsnelheid van 190 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 10,2 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 4,90 liter per 100 km en hij weegt 1050 kg. De APK is geldig tot 07-02-2023 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 104,92 per kwartaal.
Bekijk alle data

Snelle check

Waarde-indicatie, onderhoud en meer

Waarde-indicatie
€ 4,5-7,0k
Datum APK
07-02-2023
0-100 km/u
10,2 sec.
Topsnelheid
190 km/u
Aantal eigenaren
2 (7 incl. autobedrijf)
Taxi?
Nee
Bouwjaar
2013
Geïmporteerd?
Nee
Eerste toelating nationaal
07-02-2013

Binnenkort met de auto naar het buitenland? Bestel dan nu de milieusticker of vignet om een boete te voorkomen!

Technische gegevens

Vermogen, snelheid, gewicht en meer

Cilinderinhoud
1.197 cm³
Topsnelheid
190 km/u
Aantal cilinders
4
Motorcode
CBZ
Vermogen
77 kW (105 PK)
G3
Nee
Aandrijving
Voorwiel
Wielbasis
247 cm
Koppel
175 Nm
Tankinhoud
45 liter
Maximaal toerental
5.000 rpm
Max. koppel bij aant. toeren
1.550 rpm
Turbo / Compressor
Ja
Acceleratie 0-100
10,20 seconden
Plaats VIN-Nummer
r. schroefveerkoker
Type goedkeuringsnr.
e9*2001/116*0067*22
Gewicht
1.050 kg
Gewicht rijklaar
1.150 kg
Maximaal gewicht
1.605 kg
Max. trekgewicht ongeremd
570 kg
Max. trekgewicht geremd
1.200 kg
Lengte
4.236 mm
Breedte
1.693 mm
Hoogte
1.445 mm
Aantal zitplaatsen
5
Aantal wielen
4

Assen

Aantal assen
2
As nummer: 1
Technisch toegestane max. last: 860 kg
Wettelijk toegestane max. last: 860 kg
As nummer: 2
Technisch toegestane max. last: 820 kg
Wettelijk toegestane max. last: 820 kg

Historie

APK, Eigenarenoverzicht en voertuigstatus

04-06-2022

Auto te koop aangeboden


Voor € ••••••••.
Met •••••••• km.
Auto staat nog steeds te koop aangeboden.

Koop de Premium Kentekencheck om het volledige overzicht op te vragen.

26-05-2022

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

02-05-2022

Vermoedelijke kilometerstand

4 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.

000XXXX

18-01-2022

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

01-02-2021

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

06-02-2019

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

27-10-2017

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door particulier.

26-10-2017

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

06-02-2017

Kilometerstand gerapporteerd

4 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.

000XXXX

06-02-2017

APK gekeurd met 3 meldingen

3 bevindingen tijdens de APK controle gerapporteerd.
Koop een Premium Kentekencheck om alle afkeuringen, reparaties en adviespunten te ontdekken.

20-10-2016

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een fleetowner-maatschappij.

28-06-2016

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

28-06-2016

Kilometerstand gerapporteerd

4 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.

000XXXX

09-05-2016

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

07-02-2013

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door particulier.

Eigenarenoverzicht

Particulier
07-02-2013 - 09-05-2016
(erkend) bedrijf
09-05-2016 - 28-06-2016
(erkend) bedrijf
28-06-2016 - 20-10-2016
Fleetowner
20-10-2016 - 26-10-2017
(erkend) bedrijf
26-10-2017 - 27-10-2017
Particulier
27-10-2017 - 26-05-2022
(erkend) bedrijf
26-05-2022 - Heden

Voertuigstatus-overzicht

Aantal eigenaren
2 (7 incl. autobedrijf)
WAM-verzekerd
Ja
Eerste toelating nationaal
07-02-2013
Datum aansprakelijkheid
26-05-2022
Parallel geïmporteerd
Nee
Vervaldatum APK
07-02-2023
Status kenteken
Geldig
Geëxporteerd
Nee
Gesloopt
Nee
Wacht Op Keuren (WOK)
Nee
Ongeldig
Nee
Heeft dit voertuig schade gehad?

Onderhoud en reparatie

APK, reparaties en terugroepacties

Datum APK
07-02-2023

3 APK-bevindingen

3 bevindingen tijdens de APK-controles van deze Seat gerapporteerd.
Voorkom slechte verrassingen en krijg de details van al deze afkeuringen, reparaties en adviespunten.
Onderhoudregistratie(s)
Geen

94 Geregistreerde APK-reparaties voor Seat - Ibiza ST

We hebben 94 geregistreerde APK-reparatiepunten voor Seat - Ibiza ST.
Koop de Premium Kentekencheck en ontvang de meest voorkomende reparatiepunten zodat je weet wat de belangrijkste problemen zijn.
Terugroepacties
Geen

Meest voorkomende reparaties

Er is onvoldoende data beschikbaar van deze auto om een betrouwbaar resultaat te laten zien op de meest voorkomende reparaties.

Opties en accessoires

Niet standaard, soms handig, soms gewoon leuk

Ontsluit de opties en accessoires voor deze auto. Bijvoorbeeld:
• Anti Blokkeer Systeem
• Bestuurdersairbag
• Centrale deurvergrendeling
• Elektronisch Stabiliteits Programma
• Hill hold-functie
• Multimedia-voorbereiding
• Radio/CD/MP3-speler
• Start/stop-systeem
• Alarm klasse 1(startblokkering)

Krijg ontbrekende premiumgegevens over deze Seat - Ibiza ST

Er zijn 9 belangrijke datapunten die je mist.

Advertentiehistorie
Auto te koop aangeboden. Koop de Premium Kentekencheck om het volledige overzicht op te vragen. Incl. prijs en kilometerstand.
Wacht Op Keuren (WOK)
Zoek uit of dit voertuig voldoet aan de wettelijke eisen of dat het nog moet wachten op een keuring.
Tellerstandhistorie
4 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto. Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.
APK-bevindingen
3 bevindingen tijdens de APK-controles gerapporteerd. Voorkom slechte verrassingen en krijg de details van al deze afkeuringen, reparaties en adviespunten.
Opties en accessoires
Alle opties en accessoires die van toepassing zijn op de auto. Geen reden om te gissen met een Premium Kentekecheck.
Total Cost of Ownership
Geeft inzicht in de kosten voor het onderhoud, afschrijving, brandstof, banden en wegenbelasting op voertuigniveau.
Exacte waarde
Met de exacte waarde van de auto, weet je precies waar je aan toe bent. Of je nou een auto koopt of verkoopt.
Geregistreerde APK-reparaties voor Seat - Ibiza ST
We hebben 94 geregistreerde APK-reparatiepunten voor Seat - Ibiza ST. Koop de Premium Kentekencheck en ontvang de meest voorkomende reparatiepunten zodat je weet wat de belangrijkste problemen zijn.
Diefstalcheck
Zie hoeveel van deze auto's het afgelopen jaar zijn gestolen en wat onze voorspelling is voor het komende jaar. Plus meer!

Totale kosten per maand

Hoeveel kost deze Seat in gebruik?

Vraag de volgende gepersonaliseerde kosten aan en krijg een gedetailleerde kosten overzicht voor:
• Onderhoudskosten
• Afschrijvingskosten
• Brandstofkosten
• Bandenkosten
• Verzekeringskosten
• Kosten wegenbelasting
• Totale maandelijkse kosten

Waarde-informatie

Exacte waarde, belasting en bijtelling

Nieuwprijs
€ 16.493,-
Waarde-indicatie
€ 4,5-7,0k
Exacte waarde
••••••
Inruilwaarde
••••••
BPM
€ 1.991,-
Rest BPM
€ 157,-
Bijtellingsklasse
25%
Netto bijtelling
  • 37,35%: € 128,34
  • 49,50%: € 170,08
Wegenbelasting per kwartaal
  • Drenthe: € 109,-
  • Flevoland: € 104,-
  • Friesland: € 106,-
  • Gelderland: € 108,-
  • Groningen: € 110,-
  • Limburg: € 103,-
  • N-Brabant: € 103,-
  • N-Holland: € 98,-
  • Overijssel: € 103,-
  • Utrecht: € 102,-
  • Z-Holland: € 109,-
  • Zeeland: € 104,-

Marktwaarde historie

Eerste vraagprijs
••••••••
Laatste vraagprijs
••••••••
Laagste vraagprijs
••••••••
Hoogste vraagprijs
••••••••

1 Vraagprijspublicaties

1 vraagprijs publicatie(s) voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck en ontvang een overzicht van alle vraagprijspublicaties.

Basisgegevens

Merk, model, kleur en meer

Merk
Seat
Model
Ibiza ST
Uitvoering
1.2 TSI Style
Bouwjaar
2013
Tellerstandcontrole
Brandstof
Benzine
Kleur
Wit
Voertuigsoort
Personenauto
Inrichting
Stationwagen
Type voertuig
Combi
Aantal deuren
5
Soort transmissie
Handmatig
Aantal versnellingen
Niet geregistreerd
Segment
B (Klein)
SCM alarmcertificaat
Onbekend

Milieu

Hoe groen is deze auto en welke milieuzones

Verbruik gecombineerd
1 op 20,4 (4,9 l/100 km)
Verbruik buitenweg
1 op 23,3 (4,3 l/100 km)
Verbruik stad
1 op 16,9 (5,9 l/100 km)
CO2-Uitstoot
113,00 g/km
CO2-Combinatierit
113 g/km
Emissie stikstofoxiden (NOₓ) NEDC
16,0 mg/km
Emissieklasse
5
Energielabel
A
Euroklasse
Euro 5
Roetfilter
N.v.t.
Geluidsniveau stationair
77 dB(A)
Toerental stationair
3.750 rpm
Milieusticker Duitsland
Groen

Milieuzones

De gemeente 's Hertogenbosch heeft per 1 september 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de oude binnenstad, 't Zand en het gebied tussen de Zuid-Willemsvaart en de Aa.
De gemeente Amsterdam heeft per 9 oktober 2008 een milieuzone. De amsterdamse milieuzone omvat het gebied binnen de Ring A10 met enkele uitzonderingen. Stadsdeel Amsterdam-Noord is uitgezonderd omdat hier geen luchtkwaliteitsknelpunten zijn. De bedrijventerreinen RAI, De Schinkel, Cruquius, Amstel en Amstel Business Park zijn uitgezonderd omdat het vrachtverkeer dat hier komt meestal geen bestemming elders in de stad heeft.

Sinds 1 januari 2018 geldt er een milieuzone voor:

- brom- en snorfietsen. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een DET van vóór 1 januari 2011. Brommers, scooters of snorfietsen met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder mogen niet meer in de bebouwde kom rijden.
- taxi’s (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone geldt voor alle taxi’s, ook taxi’s die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.

Sinds november 2020 geldt binnen Amsterdam een groene milieuzone voor personenauto's met een dieselmotor. Personenauto's met een dieselmotor mogen alleen de milieuzone in als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Personenauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer. Auto's die niet op diesel rijden zijn gewoon welkom in de milieuzone.

Binnen Amsterdam geldt een groene milieuzone voor:

- Dieselvrachtauto’s. Dat betekent dat vrachtauto’s met een dieselmotor de milieuzone alleen in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Vrachtauto’s die niet op diesel rijden zijn ook welkom in de milieuzone. Vrachtauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang.
- Dieselbestelauto’s. Dat betekent dat alleen bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Bestelauto’s die niet op diesel rijden blijven welkom. Bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
- Autobussen die rijden op diesel. Dat betekent dat autobussen met een dieselmotor alleen de milieuzone in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. De gemeente gaat dus niet meer uit van de DET. Autobussen die niet op diesel rijden blijven welkom in de milieuzone. Autobussen met een dieselmotor en emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

Vanaf 1 januari 2022 wordt de milieuzone aangescherpt. Dan hebben dieselautobussen- en touringcars alleen toegang met emissieklasse 6 en hoger.
- Dieselvoertuigen, ook als deze staan geregistreerd als kampeerwagen. Dat betekent dat alleen voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Voertuigen die niet op diesel rijden blijven welkom. Voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Amsterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Amsterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Amsterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Amsterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Arnhem heeft per 1 juli 2014 een milieuzone voor vrachtverkeer. De Arnhemse milieuzone betreft het gebied binnen de centrumring Arnhem, inclusief de centrumring zelf.
De gemeente Breda heeft per 4 oktober 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de binnenzijde van de singels.
De Tramsingel, Oranjesingel, Wilhelminasingel en de Fellenoordstraat zijn wel toegankelijk voor alle vrachtverkeer.
De gemeente Delft heeft per 1 januari 2010 een milieuzone.
De milieuzone omvat grofweg het gebied ten zuidoosten van de binnenstad van Delft. Hiermee draagt de milieuzone bij aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in dit gebied. De milieuzone is zo gesitueerd dat deze de knelpunten in de luchtkwaliteit omvat en sluiproutes door woonwijken tegengaat.
Vanaf 1 januari 2022 mogen alleen vrachtauto’s en bussen met emissieklasse 6 en voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten in de milieuzone rijden. Tot 1 januari 2022 is de milieuzone nog toegestaan voor:
- Vrachtauto's met emissieklasse 4 of hoger.
- Bijzondere voertuigen die niet ouder zijn dan 13 jaar.

De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200).

Vanaf 1 juli 2021 vallen ook de volgende gebieden onder de milieuzone:
- het gebied ten noorden van de Javastraat/Laan van Meerdervoort binnen het Telderstracé.
- het gebied ten zuiden van de Waldorpstraat, Rijswijkseplein, en Weteringkade tot aan de Centrumring.

De volgende wegen vallen buiten de milieuzone:
- de Centrumring en het Telderstracé zelf.
- de weg vanaf de Lijnbaan naar de parkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Den Haag is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Haagse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Den Haag. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
De gemeente Eindhoven heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De eindhovense milieuzone omvat het gebied binnen de ring (postcodegebied 5611 tot en met 5616), met uitzondering van bedrijventerrein De Kade.
De gemeente Leiden heeft per 1 januari 2010 een milieuzone. De leidse milieuzone omvat het gebied binnen de singels en het oostelijke deel van de Morsweg.
De gemeente Maastricht heeft per 1 maart 2010 een milieuzone. De milieuzone omvat de Statensingel.
De gemeente Rijswijk heeft per 1 november 2010 een milieuzone. De rijswijkse milieuzone omvat het gebied tussen de Burgemeester Elsenlaan, de stadgrenzen met Den Haag en Voorburg, De Vliet tot aan de Prunuskade en via de Handelskade tot aan de Burgemeester Elsenlaan. Een deel van de Rotterdamseweg, tot aan de Laan van Oversteen, valt ook binnen de zone.
De gemeente Rotterdam heeft per 16 september 2007 een milieuzone. De Rotterdamse milieuzone omvatte tot voor kort in grote lijnen het CS-kwartier, de Stadsdriehoek, het Oude Westen en de wijk Cool.

Per 1 januari 2016 heeft de gemeente Rotterdam de milieuzone uitgebreid. De zone is groter geworden. De milieuzone ligt grofweg binnen de ‘ruit’ van Rotterdam, aan de noordkant van de Maas. De milieuzone ligt in het centrum en het noorden van de stad, tussen de A20, de A16, de Nieuwe Maas en de S114 (Tjalklaan, Vierhavenstraat, Westzeedijk). De drie oeververbindingen Maastunnel, Erasmusbrug en Willemsbrug (inclusief Noordereiland) liggen ook in de milieuzone. Op de kaart hieronder geeft de zwarte lijn de grens van de milieuzone aan.

Naast de geografische uitbreiding is de milieuzone ook gaan gelden voor bestelauto’s en personenauto’s.

NB: in het ontheffingenbeleid van de gemeente Rotterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Rotterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Rotterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Tilburg heeft sinds 1 september 2007 een milieuzone. De Tilburgse milieuzone bestrijkt het gebied binnen de ringbanen.
De gemeente 's Utrecht heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de gehele binnenstad, het stationsgebied, de Jaarbeurs en enkele aangrenzende wegen.

Stickers

Beoordeling door Autozine

Beoordeling door Autozine; hét Automagazine op internet

Pluspunten
  • Nette prijs
  • Prima prestaties 1.4 motor
  • Beschaafd verbruik
Minpunten
  • Omslachtige procedure opklappen achterbank
  • Lijnenspel minder harmonieus dan bij andere ibiza's
  • Onwillige en luidruchtige dieselmotor bij ecomotive-uitvoering
Het succes van de Ibiza is te danken aan het uiterlijk en dat is helaas niet het sterkste punt van deze stationcar. De rijeigenschappen zijn gemiddeld. Het sterkste punt van de Ibiza ST is de prijs.

Fun Facts

Interessante feitjes. Leuk voor op een feestje

1.203.905 voertuigen van deze kleur
5.744.240 voertuigen ouder dan deze
Er waren vorig jaar 222 voertuigen van dezelfde uitvoering in NL
4.222.478 voertuigen sneller of meer PK
Dit kenteken is 58 keer gespot

Automarkt

(Ver)kopen via AutoScout24 en onze eigen markt

Deze auto staat te koop bij AutoScout24

Koop dit type auto (1328 te koop)

Verkoop je auto

Deze auto financieren

Diefstalcheck

Diefstalinformatie en -prognose

• 1 op 5 auto's heeft een bovengemiddeld of hoog risico op diefstal
• 1 op 1000 auto's gebouwd in de laatste 10 jaar is gestolen in het afgelopen jaar
Uitvoeringen gestolen vorig jaar
••••••
Diefstalrisico komend jaar
••••••
Diefstalverhogende factoren
••••••

Hoe bevalt Finnik u?

Laat ons weten hoe u ons beoordeelt.

Bedankt voor uw waardering! Dat kan dus beter. Gaat er iets mis of heeft u een idee over wat we beter kunnen doen? Laat het ons weten! Met uw feedback kunnen we Finnik beter maken.

Bedankt voor uw waardering! Zou u een (korte) recensie willen achterlaten bij Google? Op deze manier kan Finnik meer mensen helpen. Alvast bedankt!

Premium Kentekencheck Seat Ibiza ST

Basisrapport

Seat Ibiza ST 1.2 TSI Style

19-ZLK-7
Bekijk alle data Bekijk alle data
?contact