Wat zoek je precies?



Bekijk op Finnik.nl
Inhoudsopgave

Kia Niro

1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine

Deze Kia Niro komt uit 2021 en kostte toen € 34.255,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2021 op kenteken, is voorzien van een elektriciteit én een benzine-motor en een cilinderinhoud van 1580 cc.

Dit voertuig heeft een maximum vermogen van 77 kW (105 PK), en een continu (elektrisch) vermogen van 10 kW (14 PK).

De personenauto heeft een topsnelheid van 162 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 11,5 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 4,20 liter per 100 km en hij weegt 1390 kg. De APK is geldig tot 10-07-2025 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 196,50 per kwartaal.
Bekijk alle data

Snelle check

Waarde-indicatie, onderhoud en meer

Waarde-indicatie
€ 27-32k
Datum APK
10-07-2025
0-100 km/u
11,5 sec.
Topsnelheid
162 km/u
Aantal eigenaren
2 (5 incl. autobedrijf)
Taxi?
Nee
Bouwjaar
2021
Geïmporteerd?
Nee
Eerste toelating nationaal
10-07-2021
Er zijn 339 auto's van dit type te koop.

Historie

APK, Eigenarenoverzicht en voertuigstatus

22-10-2021

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door particulier.

15-10-2021

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

15-10-2021

Kilometerstand gerapporteerd

3 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.

000XXXX

11-10-2021

Vermoedelijke kilometerstand

3 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.

000XXXX

29-08-2021

Auto te koop aangeboden


Voor € ••••••••.
Met •••••••• km.
Te koop aangeboden tot 14-10-2021.

Koop de Premium Kentekencheck om het volledige overzicht op te vragen.

25-08-2021

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

23-08-2021

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

10-07-2021

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door particulier.

Eigenarenoverzicht

Particulier
10-07-2021 - 23-08-2021
(erkend) bedrijf
23-08-2021 - 25-08-2021
(erkend) bedrijf
25-08-2021 - 15-10-2021
(erkend) bedrijf
15-10-2021 - 22-10-2021
Particulier
22-10-2021 - Heden

Voertuigstatus-overzicht

Aantal eigenaren
2 (5 incl. autobedrijf)
WAM-verzekerd
Ja
Eerste toelating nationaal
10-07-2021
Datum aansprakelijkheid
22-10-2021
Parallel geïmporteerd
Nee
Vervaldatum APK
10-07-2025
Status kenteken
Geldig
Geëxporteerd
Nee
Gesloopt
Nee
Wacht Op Keuren (WOK)
Nee
Ongeldig
Nee
Heeft dit voertuig schade gehad?

Krijg ontbrekende premiumgegevens over deze Kia - Niro

Er zijn 8 belangrijke datapunten die je mist.

Exacte waarde
Met de exacte waarde van de auto, weet je precies waar je aan toe bent. Of je nou een auto koopt of verkoopt.
Total Cost of Ownership
Geeft inzicht in de kosten voor het onderhoud, afschrijving, brandstof, banden en wegenbelasting op voertuigniveau.
Tellerstandhistorie
3 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto. Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.
Advertentiehistorie
Auto te koop aangeboden. Koop de Premium Kentekencheck om het volledige overzicht op te vragen. Incl. prijs en kilometerstand.
Elektrische informatie
Alle elektrische informatie over deze auto. Zie de actieradius, verbruik, vermogen, laadtijd, laadsnelheid en veel meer!
Opties en accessoires
Alle opties en accessoires die van toepassing zijn op de auto. Geen reden om te gissen met een Premium Kentekecheck.
Diefstalcheck
Zie hoeveel van deze auto's het afgelopen jaar zijn gestolen en wat onze voorspelling is voor het komende jaar. Plus meer!
Statistieken
Statistieken geven informatie over het gemiddeld aantal stadagen, het aantal nieuw of als occasions verkocht in het afgelopen jaar, en nog veel meer!

Waarde-informatie

Exacte waarde, belasting en bijtelling

Nieuwprijs
€ 34.255,-
Waarde-indicatie
€ 27-32k
Exacte waarde
••••••
Inruilwaarde
••••••
BPM
€ 1.958,-
Rest BPM
€ 1.586,-
Bijtellingsklasse
22%
Netto bijtelling
  • 37,35%: € 234,56
  • 49,50%: € 310,86
Wegenbelasting per kwartaal
  • N-Holland: € 183,-
  • Friesland: € 200,-
  • Flevoland: € 194,-
  • Z-Holland: € 203,-
  • Limburg: € 192,-
  • Gelderland: € 200,-
  • Utrecht: € 188,-
  • Groningen: € 205,-
  • N-Brabant: € 192,-
  • Zeeland: € 202,-
  • Drenthe: € 205,-
  • Overijssel: € 194,-

Marktwaarde historie

Eerste vraagprijs
••••••••
Laatste vraagprijs
••••••••
Laagste vraagprijs
••••••••
Hoogste vraagprijs
••••••••

3 Vraagprijspublicaties

3 vraagprijs publicatie(s) voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck en ontvang een overzicht van alle vraagprijspublicaties.

Automarkt

(Ver)kopen via AutoScout24 en onze eigen markt

Koop dit type auto (339 te koop)

Verkoop je auto

Basisgegevens

Merk, model, kleur en meer

Merk
Kia
Model
Niro
Uitvoering
1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine
Bouwjaar
2021
Tellerstandcontrole
Brandstof
Elektriciteit én benzine
Kleur
Blauw
Voertuigsoort
Personenauto
Inrichting
Stationwagen
Type voertuig
SUV
Soort hybride
NOVC-HEV
Aantal deuren
5
Soort transmissie
Automatisch
Aantal versnellingen
Niet geregistreerd
Segment
S (Midi-SUV)
SCM alarmcertificaat
Onbekend

Technische gegevens

Vermogen, snelheid, gewicht en meer

Cilinderinhoud
1.580 cm³
Topsnelheid
162 km/u
Aantal cilinders
4
Motorcode
G4LE
Vermogen
77 kW (105 PK)
Continu (elektrisch) vermogen
10 kW (14 PK)
Max. continu (elektrisch) vermogen
10 kW (14 PK)
Netto max. (elektrisch) vermogen
32 kW (44 PK)
G3
Nee
Aandrijving
Voorwiel
Wielbasis
270 cm
Koppel
265 Nm
Tankinhoud
45 liter
Maximaal toerental
5.600 rpm
Max. koppel bij aant. toeren
1.000 rpm
Turbo / Compressor
Nee
Acceleratie 0-100
11,50 seconden
Plaats VIN-Nummer
r. dwarsbalk onder voorzitting
Type goedkeuringsnr.
e4*2007/46*1139*10
Gewicht
1.390 kg
Gewicht rijklaar
1.490 kg
Maximaal gewicht
1.930 kg
Max. trekgewicht ongeremd
600 kg
Max. trekgewicht geremd
1.300 kg
Lengte
4.355 mm
Breedte
1.805 mm
Hoogte
1.545 mm
Aantal zitplaatsen
5
Aantal wielen
4

Elektrische informatie

Laadtijd, elektrisch verbruik en meer

Ontsluit alle elektrische informatie voor deze auto:
Onder andere:
• Actieradius accu
• Actieradius zomer
• Actieradius winter
• Gemiddeld stroomverbruik
• Vermogen Elektromotor
• Soort Accu
• Laadtijd
• Laadsnelheid
• Laadvermogen
• Accu-capaciteit
• Type Oplaadkabel
• Snellaad-aansluiting
• En meer!

Onderhoud en reparatie

APK, reparaties en terugroepacties

Datum APK
10-07-2025
APK-bevindingen
Geen
Onderhoudregistratie(s)
Geen
Geregistreerde APK-reparaties voor Kia - Niro
Geen
Terugroepacties
Geen

Meest voorkomende reparaties

Er is onvoldoende data beschikbaar van deze auto om een betrouwbaar resultaat te laten zien op de meest voorkomende reparaties.

Beoordeling door Autozine

Beoordeling door Autozine; hét Automagazine op internet

Pluspunten
  • Grote actieradius
  • Voordelig in gebruik
  • Comfortabel en snel
Minpunten
  • Minder snel opladen op publiek laadpunt of thuislader
  • Onhandige locatie laadaansluiting
  • Achterpassagiers kunnen voeten niet onder voorstoelen kwijt
De Kia e-Niro is een elektrisch aangedreven SUV. Ten opzichte van een traditionele SUV is de Kia sneller, comfortabeler en voordeliger per km. In de praktijk kan 420 km op een accu worden afgelegd.

Opties en accessoires

Niet standaard, soms handig, soms gewoon leuk

Ontsluit de opties en accessoires voor deze auto. Bijvoorbeeld:
• Anti Blokkeer Systeem
• Bestuurdersairbag
• Centrale deurvergrendeling
• Elektronisch Stabiliteits Programma
• Hill hold-functie
• Multimedia-voorbereiding
• Radio/CD/MP3-speler
• Start/stop-systeem
• Alarm klasse 1(startblokkering)

Diefstalcheck

Diefstalinformatie en -prognose

• 1 op 5 auto's heeft een bovengemiddeld of hoog risico op diefstal
• 1 op 1000 auto's gebouwd in de laatste 10 jaar is gestolen in het afgelopen jaar
Uitvoeringen gestolen vorig jaar
••••••
Diefstalrisico komend jaar
••••••
Diefstalverhogende factoren
••••••

Milieu

Hoe groen is deze auto en welke milieuzones

Verbruik gecombineerd
1 op 20,4 (4,9 l/100 km)
Verbruik buitenweg
1 op 22,2 (4,5 l/100 km)
Verbruik stad
1 op 26,3 (3,8 l/100 km)
Elektrisch verbruik gecombineerd
Niet geregistreerd
CO2-Uitstoot
97,00 g/km
Emissieklasse
6
Energielabel
A
Euroklasse
Euro 6
Roetfilter
N.v.t.
Milieusticker Duitsland
Groen

Milieuzones

De gemeente 's Hertogenbosch heeft per 1 september 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de oude binnenstad, 't Zand en het gebied tussen de Zuid-Willemsvaart en de Aa.
De gemeente Amsterdam heeft per 9 oktober 2008 een milieuzone. De amsterdamse milieuzone omvat het gebied binnen de Ring A10 met enkele uitzonderingen. Stadsdeel Amsterdam-Noord is uitgezonderd omdat hier geen luchtkwaliteitsknelpunten zijn. De bedrijventerreinen RAI, De Schinkel, Cruquius, Amstel en Amstel Business Park zijn uitgezonderd omdat het vrachtverkeer dat hier komt meestal geen bestemming elders in de stad heeft.

Sinds 1 januari 2018 geldt er een milieuzone voor:

- brom- en snorfietsen. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een DET van vóór 1 januari 2011. Brommers, scooters of snorfietsen met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder mogen niet meer in de bebouwde kom rijden.
- taxi’s (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone geldt voor alle taxi’s, ook taxi’s die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.

Sinds november 2020 geldt binnen Amsterdam een groene milieuzone voor personenauto's met een dieselmotor. Personenauto's met een dieselmotor mogen alleen de milieuzone in als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Personenauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer. Auto's die niet op diesel rijden zijn gewoon welkom in de milieuzone.

Binnen Amsterdam geldt een groene milieuzone voor:

- Dieselvrachtauto’s. Dat betekent dat vrachtauto’s met een dieselmotor de milieuzone alleen in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Vrachtauto’s die niet op diesel rijden zijn ook welkom in de milieuzone. Vrachtauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang.
- Dieselbestelauto’s. Dat betekent dat alleen bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Bestelauto’s die niet op diesel rijden blijven welkom. Bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
- Autobussen die rijden op diesel. Dat betekent dat autobussen met een dieselmotor alleen de milieuzone in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. De gemeente gaat dus niet meer uit van de DET. Autobussen die niet op diesel rijden blijven welkom in de milieuzone. Autobussen met een dieselmotor en emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

Vanaf 1 januari 2022 wordt de milieuzone aangescherpt. Dan hebben dieselautobussen- en touringcars alleen toegang met emissieklasse 6 en hoger.
- Dieselvoertuigen, ook als deze staan geregistreerd als kampeerwagen. Dat betekent dat alleen voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Voertuigen die niet op diesel rijden blijven welkom. Voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Amsterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Amsterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Amsterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Amsterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Arnhem heeft per 1 juli 2014 een milieuzone voor vrachtverkeer. De Arnhemse milieuzone betreft het gebied binnen de centrumring Arnhem, inclusief de centrumring zelf.
De gemeente Breda heeft per 4 oktober 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de binnenzijde van de singels.
De Tramsingel, Oranjesingel, Wilhelminasingel en de Fellenoordstraat zijn wel toegankelijk voor alle vrachtverkeer.
De gemeente Delft heeft per 1 januari 2010 een milieuzone.
De milieuzone omvat grofweg het gebied ten zuidoosten van de binnenstad van Delft. Hiermee draagt de milieuzone bij aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in dit gebied. De milieuzone is zo gesitueerd dat deze de knelpunten in de luchtkwaliteit omvat en sluiproutes door woonwijken tegengaat.
Vanaf 1 januari 2022 mogen alleen vrachtauto’s en bussen met emissieklasse 6 en voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten in de milieuzone rijden. Tot 1 januari 2022 is de milieuzone nog toegestaan voor:
- Vrachtauto's met emissieklasse 4 of hoger.
- Bijzondere voertuigen die niet ouder zijn dan 13 jaar.

De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200).

Vanaf 1 juli 2021 vallen ook de volgende gebieden onder de milieuzone:
- het gebied ten noorden van de Javastraat/Laan van Meerdervoort binnen het Telderstracé.
- het gebied ten zuiden van de Waldorpstraat, Rijswijkseplein, en Weteringkade tot aan de Centrumring.

De volgende wegen vallen buiten de milieuzone:
- de Centrumring en het Telderstracé zelf.
- de weg vanaf de Lijnbaan naar de parkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Den Haag is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Haagse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Den Haag. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
De gemeente Eindhoven heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De eindhovense milieuzone omvat het gebied binnen de ring (postcodegebied 5611 tot en met 5616), met uitzondering van bedrijventerrein De Kade.
De gemeente Leiden heeft per 1 januari 2010 een milieuzone. De leidse milieuzone omvat het gebied binnen de singels en het oostelijke deel van de Morsweg.
De gemeente Maastricht heeft per 1 maart 2010 een milieuzone. De milieuzone omvat de Statensingel.
De gemeente Rijswijk heeft per 1 november 2010 een milieuzone. De rijswijkse milieuzone omvat het gebied tussen de Burgemeester Elsenlaan, de stadgrenzen met Den Haag en Voorburg, De Vliet tot aan de Prunuskade en via de Handelskade tot aan de Burgemeester Elsenlaan. Een deel van de Rotterdamseweg, tot aan de Laan van Oversteen, valt ook binnen de zone.
De gemeente Rotterdam heeft per 16 september 2007 een milieuzone. De Rotterdamse milieuzone omvatte tot voor kort in grote lijnen het CS-kwartier, de Stadsdriehoek, het Oude Westen en de wijk Cool.

Per 1 januari 2016 heeft de gemeente Rotterdam de milieuzone uitgebreid. De zone is groter geworden. De milieuzone ligt grofweg binnen de ‘ruit’ van Rotterdam, aan de noordkant van de Maas. De milieuzone ligt in het centrum en het noorden van de stad, tussen de A20, de A16, de Nieuwe Maas en de S114 (Tjalklaan, Vierhavenstraat, Westzeedijk). De drie oeververbindingen Maastunnel, Erasmusbrug en Willemsbrug (inclusief Noordereiland) liggen ook in de milieuzone. Op de kaart hieronder geeft de zwarte lijn de grens van de milieuzone aan.

Naast de geografische uitbreiding is de milieuzone ook gaan gelden voor bestelauto’s en personenauto’s.

NB: in het ontheffingenbeleid van de gemeente Rotterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Rotterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Rotterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Tilburg heeft sinds 1 september 2007 een milieuzone. De Tilburgse milieuzone bestrijkt het gebied binnen de ringbanen.
De gemeente 's Utrecht heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de gehele binnenstad, het stationsgebied, de Jaarbeurs en enkele aangrenzende wegen.

Totale kosten per maand

Hoeveel kost deze Kia in gebruik?

Vraag de volgende gepersonaliseerde kosten aan en krijg een gedetailleerde kosten overzicht voor:
• Onderhoudskosten
• Afschrijvingskosten
• Brandstofkosten
• Bandenkosten
• Verzekeringskosten
• Kosten wegenbelasting
• Totale maandelijkse kosten

Fun Facts

Interessante feitjes. Leuk voor op een feestje

Gem. 692 dagen in bezit per eigenaar
1.316.372 voertuigen van deze kleur
20% van de bezitters is vrouw
9.164.966 voertuigen ouder dan deze
Er zijn 28.532 voertuigen van dit merk/model in NL
Er waren vorig jaar 1.868 voertuigen van dezelfde uitvoering in NL
4.175.259 voertuigen sneller of meer PK
De gemiddelde eigenaar is 60 jaar oud
Dit kenteken is 18 keer gespot

Statistieken voor deze auto

Aantal stadagen, nieuw verkocht, in bezit

Ontsluit de statistieken voor deze auto:
• Gemiddeld aantal stadagen
• Gemiddeld aantal dagen in bezit
• Aantal nieuw verkocht afgelopen 12 maanden
• Aantal occasions verkocht afgelopen 12 maanden
• Totaal aantal op kenteken
• Gemiddeld gesloopt na
• Gemiddeld geëxporteerd na

Hoe bevalt Finnik u?

Laat ons weten hoe u ons beoordeelt.

Bedankt voor uw waardering! Dat kan dus beter. Gaat er iets mis of heeft u een idee over wat we beter kunnen doen? Laat het ons weten! Met uw feedback kunnen we Finnik beter maken.

Bedankt voor uw waardering! Zou u een (korte) recensie willen achterlaten bij Google? Op deze manier kan Finnik meer mensen helpen. Alvast bedankt!

Premium Kentekencheck Kia Niro

Basisrapport

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine

L-377-RD
Bekijk alle data Bekijk alle data