Bekijk op Finnik.nl
Inhoudsopgave

Citroen D SPECIAL

Deze Citroen D SPECIAL komt uit 1972. Deze geïmporteerde personenauto staat sinds 1990 op kenteken, is voorzien van een elektriciteit-motor.

De APK is geldig tot N.v.t..
Bekijk alle data

Snelle check

Waarde-indicatie, onderhoud en meer

Waarde-indicatie
Onbekend
0-100 km/u
Onbekend
Topsnelheid
Onbekend
Aantal eigenaren
6
Taxi?
Nee
Bouwjaar
1972
Geïmporteerd?
Ja
Eerste toelating nationaal
17-08-1990
Eerste toelating internationaal
30-06-1972

Internationale schadehistorie

Weten of een auto schade heeft gehad? Check het gratis in onze wereldwijde schade database.

Technische gegevens

Vermogen, snelheid, gewicht en meer

Cilinderinhoud
Niet van toepassing
Topsnelheid
Onbekend
Aantal cilinders
Niet van toepassing
Motorcode
HYPER
Vermogen
Niet geregistreerd
Max. continu (elektrisch) vermogen
35 kW (48 PK)
G3
Nee
Aandrijving
Onbekend
Wielbasis
313 cm
Koppel
Onbekend
Tankinhoud
Niet van toepassing
Maximaal toerental
Niet van toepassing
Max. koppel bij aant. toeren
Niet van toepassing
Turbo / Compressor
Nee
Acceleratie 0-100
Onbekend
Plaats VIN-Nummer
r. tegen randprofiel v. schutbord onder motorkap
Type goedkeuringsnr.
Onbekend
Gewicht
1.505 kg
Gewicht rijklaar
1.605 kg
Maximaal gewicht
1.840 kg
Max. trekgewicht ongeremd
Onbekend
Max. trekgewicht geremd
Onbekend
Lengte
Onbekend
Breedte
Onbekend
Hoogte
Onbekend
Aantal zitplaatsen
4
Aantal wielen
4

Assen

Aantal assen
2
As nummer: 1
Plaatscode: V (Vooras)
As nummer: 2
Plaatscode: A (Achteras)

Elektrische informatie

Laadtijd, elektrisch verbruik en meer

Ontsluit alle elektrische informatie voor deze auto:
Onder andere:
• Actieradius accu
• Actieradius zomer
• Actieradius winter
• Gemiddeld stroomverbruik
• Vermogen Elektromotor
• Soort Accu
• Laadtijd
• Laadsnelheid
• Laadvermogen
• Accu-capaciteit
• Type Oplaadkabel
• Snellaad-aansluiting
• En meer!

Historie

APK, Eigenarenoverzicht en voertuigstatus

07-04-2021

APK gekeurd met 1 melding

1 bevinding tijdens de APK controle gerapporteerd.
Koop een Premium Kentekencheck om alle afkeuringen, reparaties en adviespunten te ontdekken.

19-03-2019

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

18-05-2018

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een particulier.

27-01-2018

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een particulier.

11-04-2017

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

10-04-2015

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

18-03-2013

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

18-05-2010

Kilometerstand gerapporteerd

1 kilometerstand gerapporteerd voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.

000XXXX

18-05-2010

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

19-03-2008

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

31-10-2006

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een particulier.

31-10-2006

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een particulier.

30-10-2006

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

06-10-2005

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

21-09-2004

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

11-11-2003

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een particulier.

01-08-2003

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

16-07-2002

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

22-07-2000

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een particulier.

30-06-1972

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een onbekende entiteit.

Eigenarenoverzicht

Een overzicht van alle eigenaarsmutaties die dit voertuig heeft gehad. De getoonde eigenaar is de eigenaar die op moment van overschrijven stond geregistreerd. Dit is een vast gegeven en kan niet achteraf worden aangepast.
Onbekende entiteit(en)
30-06-1972 - 22-07-2000
Particulier
22-07-2000 - 11-11-2003
Particulier
11-11-2003 - 31-10-2006
Particulier
31-10-2006 - 31-10-2006
Particulier
31-10-2006 - 27-01-2018
Particulier
27-01-2018 - 18-05-2018
Particulier
18-05-2018 - Heden

Voertuigstatus-overzicht

Aantal eigenaren
6
Huidige eigenaar
Particulier
WAM-verzekerd
Ja
Eerste toelating nationaal
17-08-1990
Eerste toelating internationaal
30-06-1972
Datum aansprakelijkheid
18-05-2018
Parallel geïmporteerd
Ja
Vervaldatum APK
Onbekend
Status kenteken
Geldig
Geëxporteerd
Nee
Gesloopt
Nee
Wacht Op Keuren (WOK)
Nee
Ongeldig
Nee
Heeft dit voertuig schade gehad?

Onderhoud en reparatie

APK, reparaties en terugroepacties

Datum APK
Onbekend

1 APK-bevindingen

1 bevinding tijdens de APK-controles van deze Citroen gerapporteerd.
Voorkom slechte verrassingen en krijg de details van al deze afkeuringen, reparaties en adviespunten.
Onderhoudregistratie(s)
Geen
Geregistreerde APK-reparaties voor Citroen - D SPECIAL
Geen
Terugroepacties
Geen

Meest voorkomende reparaties

Er is onvoldoende data beschikbaar van deze auto om een betrouwbaar resultaat te laten zien op de meest voorkomende reparaties.

Opties en accessoires

Niet standaard, soms handig, soms gewoon leuk

Ontsluit de opties en accessoires voor deze auto. Bijvoorbeeld:
• Anti Blokkeer Systeem
• Bestuurdersairbag
• Centrale deurvergrendeling
• Elektronisch Stabiliteits Programma
• Hill hold-functie
• Multimedia-voorbereiding
• Radio/CD/MP3-speler
• Start/stop-systeem
• Alarm klasse 1(startblokkering)

Krijg ontbrekende premiumgegevens over deze Citroen - D SPECIAL

Er zijn 5 belangrijke datapunten die je mist.

Wacht Op Keuren (WOK)
Zoek uit of dit voertuig voldoet aan de wettelijke eisen of dat het nog moet wachten op een keuring.
Tellerstandhistorie
1 kilometerstand gerapporteerd voor deze auto. Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.
APK-bevindingen
1 bevinding tijdens de APK-controles gerapporteerd. Voorkom slechte verrassingen en krijg de details van al deze afkeuringen, reparaties en adviespunten.
Elektrische informatie
Alle elektrische informatie over deze auto. Zie de actieradius, verbruik, vermogen, laadtijd, laadsnelheid en veel meer!
Opties en accessoires
Alle opties en accessoires die van toepassing zijn op de auto. Geen reden om te gissen met een Premium Kentekecheck.

Waarde-informatie

Exacte waarde, belasting en bijtelling

Nieuwprijs
Onbekend
Waarde-indicatie
Onbekend
Dagwaarde
Onbekend
Inruilwaarde
Onbekend
BPM
Onbekend
Rest BPM
Onbekend
Bijtellingsklasse
22
Wegenbelasting per kwartaal
  • Drenthe: € 0,-
  • Flevoland: € 0,-
  • Friesland: € 0,-
  • Gelderland: € 0,-
  • Groningen: € 0,-
  • Limburg: € 0,-
  • N-Brabant: € 0,-
  • N-Holland: € 0,-
  • Overijssel: € 0,-
  • Utrecht: € 0,-
  • Z-Holland: € 0,-
  • Zeeland: € 0,-

Basisgegevens

Merk, model, kleur en meer

Merk
Citroen
Model
D SPECIAL
Uitvoering
Niet geregistreerd
Bouwjaar
1972
Brandstof
Elektriciteit
Kleur
Geel
Voertuigsoort
Personenauto
Inrichting
Sedan
Type voertuig
Niet geregistreerd
Aantal deuren
4
Soort transmissie
Onbekend
Aantal versnellingen
0
Segment
Niet geregistreerd
SCM alarmcertificaat
Onbekend

Milieu

Hoe groen is deze auto en welke milieuzones

Verbruik gecombineerd
Niet geregistreerd
Verbruik buitenweg
Niet geregistreerd
Verbruik stad
Niet geregistreerd
CO2-Uitstoot
Niet geregistreerd
Emissie stikstofoxiden (NOₓ) NEDC
0,0 mg/km
Emissieklasse
Z
Energielabel
Onbekend
Euroklasse
Z
Roetfilter
N.v.t.
Geluidsniveau stationair
0 dB(A)
Geluidsniveau toerental motor
0 rpm
Geluidsniveau rijdend
0 dB(A)
Milieusticker Duitsland
Vrijgesteld

Milieuzones

De gemeente 's Hertogenbosch heeft per 1 september 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de oude binnenstad, 't Zand en het gebied tussen de Zuid-Willemsvaart en de Aa.
De gemeente Amsterdam heeft per 9 oktober 2008 een milieuzone. De amsterdamse milieuzone omvat het gebied binnen de Ring A10 met enkele uitzonderingen. Stadsdeel Amsterdam-Noord is uitgezonderd omdat hier geen luchtkwaliteitsknelpunten zijn. De bedrijventerreinen RAI, De Schinkel, Cruquius, Amstel en Amstel Business Park zijn uitgezonderd omdat het vrachtverkeer dat hier komt meestal geen bestemming elders in de stad heeft.

Sinds 1 januari 2018 geldt er een milieuzone voor:

- brom- en snorfietsen. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een DET van vóór 1 januari 2011. Brommers, scooters of snorfietsen met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder mogen niet meer in de bebouwde kom rijden.
- taxi’s (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone geldt voor alle taxi’s, ook taxi’s die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.

Sinds november 2020 geldt binnen Amsterdam een groene milieuzone voor personenauto's met een dieselmotor. Personenauto's met een dieselmotor mogen alleen de milieuzone in als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Personenauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer. Auto's die niet op diesel rijden zijn gewoon welkom in de milieuzone.

Binnen Amsterdam geldt een groene milieuzone voor:

- Dieselvrachtauto’s. Dat betekent dat vrachtauto’s met een dieselmotor de milieuzone alleen in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Vrachtauto’s die niet op diesel rijden zijn ook welkom in de milieuzone. Vrachtauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang.
- Dieselbestelauto’s. Dat betekent dat alleen bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Bestelauto’s die niet op diesel rijden blijven welkom. Bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
- Autobussen die rijden op diesel. Dat betekent dat autobussen met een dieselmotor alleen de milieuzone in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. De gemeente gaat dus niet meer uit van de DET. Autobussen die niet op diesel rijden blijven welkom in de milieuzone. Autobussen met een dieselmotor en emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

Vanaf 1 januari 2022 wordt de milieuzone aangescherpt. Dan hebben dieselautobussen- en touringcars alleen toegang met emissieklasse 6 en hoger.
- Dieselvoertuigen, ook als deze staan geregistreerd als kampeerwagen. Dat betekent dat alleen voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Voertuigen die niet op diesel rijden blijven welkom. Voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Amsterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Amsterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Amsterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Amsterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Arnhem heeft per 1 juli 2014 een milieuzone voor vrachtverkeer. De Arnhemse milieuzone betreft het gebied binnen de centrumring Arnhem, inclusief de centrumring zelf.
De gemeente Breda heeft per 4 oktober 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de binnenzijde van de singels.
De Tramsingel, Oranjesingel, Wilhelminasingel en de Fellenoordstraat zijn wel toegankelijk voor alle vrachtverkeer.
De gemeente Delft heeft per 1 januari 2010 een milieuzone.
De milieuzone omvat grofweg het gebied ten zuidoosten van de binnenstad van Delft. Hiermee draagt de milieuzone bij aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in dit gebied. De milieuzone is zo gesitueerd dat deze de knelpunten in de luchtkwaliteit omvat en sluiproutes door woonwijken tegengaat.
Vanaf 1 januari 2022 mogen alleen vrachtauto’s en bussen met emissieklasse 6 en voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten in de milieuzone rijden. Tot 1 januari 2022 is de milieuzone nog toegestaan voor:
- Vrachtauto's met emissieklasse 4 of hoger.
- Bijzondere voertuigen die niet ouder zijn dan 13 jaar.

De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200).

Vanaf 1 juli 2021 vallen ook de volgende gebieden onder de milieuzone:
- het gebied ten noorden van de Javastraat/Laan van Meerdervoort binnen het Telderstracé.
- het gebied ten zuiden van de Waldorpstraat, Rijswijkseplein, en Weteringkade tot aan de Centrumring.

De volgende wegen vallen buiten de milieuzone:
- de Centrumring en het Telderstracé zelf.
- de weg vanaf de Lijnbaan naar de parkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Den Haag is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Haagse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Den Haag. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
De gemeente Eindhoven heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De eindhovense milieuzone omvat het gebied binnen de ring (postcodegebied 5611 tot en met 5616), met uitzondering van bedrijventerrein De Kade.
De gemeente Leiden heeft per 1 januari 2010 een milieuzone. De leidse milieuzone omvat het gebied binnen de singels en het oostelijke deel van de Morsweg.
De gemeente Maastricht heeft per 1 maart 2010 een milieuzone. De milieuzone omvat de Statensingel.
De gemeente Rijswijk heeft per 1 november 2010 een milieuzone. De rijswijkse milieuzone omvat het gebied tussen de Burgemeester Elsenlaan, de stadgrenzen met Den Haag en Voorburg, De Vliet tot aan de Prunuskade en via de Handelskade tot aan de Burgemeester Elsenlaan. Een deel van de Rotterdamseweg, tot aan de Laan van Oversteen, valt ook binnen de zone.
De gemeente Rotterdam heeft per 16 september 2007 een milieuzone. De Rotterdamse milieuzone omvatte tot voor kort in grote lijnen het CS-kwartier, de Stadsdriehoek, het Oude Westen en de wijk Cool.

Per 1 januari 2016 heeft de gemeente Rotterdam de milieuzone uitgebreid. De zone is groter geworden. De milieuzone ligt grofweg binnen de ‘ruit’ van Rotterdam, aan de noordkant van de Maas. De milieuzone ligt in het centrum en het noorden van de stad, tussen de A20, de A16, de Nieuwe Maas en de S114 (Tjalklaan, Vierhavenstraat, Westzeedijk). De drie oeververbindingen Maastunnel, Erasmusbrug en Willemsbrug (inclusief Noordereiland) liggen ook in de milieuzone. Op de kaart hieronder geeft de zwarte lijn de grens van de milieuzone aan.

Naast de geografische uitbreiding is de milieuzone ook gaan gelden voor bestelauto’s en personenauto’s.

NB: in het ontheffingenbeleid van de gemeente Rotterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Rotterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Rotterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Tilburg heeft sinds 1 september 2007 een milieuzone. De Tilburgse milieuzone bestrijkt het gebied binnen de ringbanen.
De gemeente 's Utrecht heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de gehele binnenstad, het stationsgebied, de Jaarbeurs en enkele aangrenzende wegen.

Stickers

Binnenkort met de auto naar het buitenland? Bestel dan nu de milieusticker of vignet om een boete te voorkomen!

Beoordeling door Autozine

Beoordeling door Autozine; hét Automagazine op internet

Pluspunten
  • Tijdloos design en vormgeving
  • Hoogstaand (rij)comfort (zweven over de weg)
  • Erg veilig (alles is bekrachtigd)
Minpunten
  • Alert zijn op roestvorming
  • Het blijft citroen, niet wakker liggen van lampje en/of slangetje kapot
  • Cabrio's zijn onbetaalbaar geworden
De Citroen DS sloeg bij de introductie in 1955 in als een bom dankzij de bijzondere vormgeving, moderne techniek en het hoogstaande comfort. Daarom is de auto nu een gewilde klassieker.

Fun Facts

Interessante feitjes. Leuk voor op een feestje

85.447 voertuigen van deze kleur
619.204 voertuigen ouder dan deze
9.046.617 voertuigen sneller of meer PK
Dit kenteken is 1.875 keer gespot

Automarkt

(Ver)kopen via AutoScout24 en onze eigen markt

Verkoop je auto

Deze auto financieren

Hoe bevalt Finnik u?

Laat ons weten hoe u ons beoordeelt.

Bedankt voor uw waardering! Dat kan dus beter. Gaat er iets mis of heeft u een idee over wat we beter kunnen doen? Laat het ons weten! Met uw feedback kunnen we Finnik beter maken.

Bedankt voor uw waardering! Zou u een (korte) recensie willen achterlaten bij Google? Op deze manier kan Finnik meer mensen helpen. Alvast bedankt!

Premium Kentekencheck Citroen D SPECIAL

Basisrapport

Citroen D SPECIAL

DE-57-27
Bekijk alle data Bekijk alle data
?contact