Wat zoek je precies?



Bekijk op Finnik.nl
Inhoudsopgave

Peugeot 406 Break

2.0-16V STX

Deze Peugeot 406 Break komt uit 2000, werd geleverd van 01-11-1999 tot 31-12-2000 en kostte toen € 24.305,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2000 op kenteken, is voorzien van een benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 99 kW (135 PK) en een cilinderinhoud van 1997 cc.

De personenauto heeft een topsnelheid van 201 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 10,9 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 8,40 liter per 100 km en hij weegt 1375 kg. De APK is geldig tot 26-05-2019 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 196,50 per kwartaal.
Koop Premiumrapport voor € 3,99

Snelle check

Waarde-indicatie, onderhoud en meer

Waarde-indicatie
Onbekend
Datum APK
26-05-2019
0-100 km/u
10,9 sec.
Topsnelheid
201 km/u
Aantal eigenaren
4 (13 incl. autobedrijf)
Taxi?
Nee
Bouwjaar
2000
Geïmporteerd?
Nee
Eerste toelating nationaal
31-03-2000
Er zijn 33 auto's van dit type te koop.

Historie

APK, Eigenarenoverzicht en voertuigstatus

06-12-2018

Auto te koop aangeboden


Met •••••••• km.
Te koop aangeboden tot 03-09-2020.

Koop de Premium Kentekencheck om het volledige overzicht op te vragen.

16-06-2018

Geëxporteerd

Dit voertuig is geëxporteerd op 16-6-2018.

22-05-2018

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

18-05-2018

APK gekeurd met 3 meldingen

3 bevindingen tijdens de APK controle gerapporteerd.
Koop een Premium Kentekencheck om alle afkeuringen, reparaties en adviespunten te ontdekken.

07-05-2018

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

17-05-2017

APK gekeurd met 3 meldingen

3 bevindingen tijdens de APK controle gerapporteerd.
Koop een Premium Kentekencheck om alle afkeuringen, reparaties en adviespunten te ontdekken.

24-05-2016

APK gekeurd met 3 meldingen

3 bevindingen tijdens de APK controle gerapporteerd.
Koop een Premium Kentekencheck om alle afkeuringen, reparaties en adviespunten te ontdekken.

12-05-2015

APK gekeurd met 3 meldingen

3 bevindingen tijdens de APK controle gerapporteerd.
Koop een Premium Kentekencheck om alle afkeuringen, reparaties en adviespunten te ontdekken.

01-04-2014

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door particulier.

01-04-2014

APK gekeurd met 3 meldingen

3 bevindingen tijdens de APK controle gerapporteerd.
Koop een Premium Kentekencheck om alle afkeuringen, reparaties en adviespunten te ontdekken.

31-03-2014

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

13-05-2013

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

23-05-2012

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

26-05-2011

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

18-05-2010

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

26-05-2009

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door particulier.

26-05-2009

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

16-05-2009

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

07-03-2009

Auto te koop aangeboden


Voor € ••••••••.
Met •••••••• km.
Te koop aangeboden tot 16-05-2009.

Koop de Premium Kentekencheck om het volledige overzicht op te vragen.

16-02-2009

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

13-02-2009

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

21-02-2008

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

22-02-2007

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

07-02-2006

Kilometerstand gerapporteerd

3 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.

000XXXX

07-02-2006

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

04-03-2005

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door particulier.

03-03-2005

Kilometerstand gerapporteerd

3 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto.
Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.

000XXXX

03-03-2005

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

21-01-2005

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

14-01-2005

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

04-01-2005

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

10-12-2004

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

22-05-2003

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

31-03-2000

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een lease-maatschappij.

Eigenarenoverzicht

Lease
31-03-2000 - 04-01-2005
(erkend) bedrijf
04-01-2005 - 14-01-2005
(erkend) bedrijf
14-01-2005 - 21-01-2005
(erkend) bedrijf
21-01-2005 - 04-03-2005
Particulier
04-03-2005 - 13-02-2009
(erkend) bedrijf
13-02-2009 - 16-02-2009
(erkend) bedrijf
16-02-2009 - 16-05-2009
(erkend) bedrijf
16-05-2009 - 26-05-2009
Particulier
26-05-2009 - 31-03-2014
(erkend) bedrijf
31-03-2014 - 01-04-2014
Particulier
01-04-2014 - 07-05-2018
(erkend) bedrijf
07-05-2018 - 22-05-2018
(erkend) bedrijf
22-05-2018 - 16-06-2018

Voertuigstatus-overzicht

Aantal eigenaren
4 (13 incl. autobedrijf)
WAM-verzekerd
Ja
Eerste toelating nationaal
31-03-2000
Datum aansprakelijkheid
22-05-2018
Parallel geïmporteerd
Nee
Vervaldatum APK
26-05-2019
Status kenteken
Geëxporteerd
Geëxporteerd
Ja
Gesloopt
Nee
Wacht Op Keuren (WOK)
Nee
Ongeldig
Ja
Heeft dit voertuig schade gehad?

Krijg ontbrekende premiumgegevens over deze Peugeot - 406 Break

Er zijn 6 belangrijke datapunten die je mist.

APK-bevindingen
15 bevindingen tijdens de APK-controles gerapporteerd. Voorkom slechte verrassingen en krijg de details van al deze afkeuringen, reparaties en adviespunten.
Geregistreerde APK-reparaties voor Peugeot - 406 Break
We hebben 221 geregistreerde APK-reparatiepunten voor Peugeot - 406 Break. Koop de Premium Kentekencheck en ontvang de meest voorkomende reparatiepunten zodat je weet wat de belangrijkste problemen zijn.
Tellerstandhistorie
3 kilometerstanden gerapporteerd voor deze auto. Koop de Premium Kentekencheck om de volledige kilometerstand-historie op te vragen.
Advertentiehistorie
Auto te koop aangeboden. Koop de Premium Kentekencheck om het volledige overzicht op te vragen. Incl. prijs en kilometerstand.
Opties en accessoires
Alle opties en accessoires die van toepassing zijn op de auto. Geen reden om te gissen met een Premium Kentekecheck.
Statistieken
Statistieken geven informatie over het gemiddeld aantal stadagen, het aantal nieuw of als occasions verkocht in het afgelopen jaar, en nog veel meer!

Waarde-informatie

Exacte waarde, belasting en bijtelling

Nieuwprijs
€ 24.305,-
Waarde-indicatie
Onbekend
Exacte waarde
Onbekend
Inruilwaarde
Onbekend
BPM
€ 5.640,-
Rest BPM
€ 0,-
Bijtellingsklasse
25%
Netto bijtelling
  • 37,35%: € 189,12
  • 49,50%: € 250,65
Wegenbelasting per kwartaal
  • N-Holland: € 183,-
  • Friesland: € 200,-
  • Flevoland: € 194,-
  • Z-Holland: € 203,-
  • Limburg: € 192,-
  • Gelderland: € 200,-
  • Utrecht: € 188,-
  • Groningen: € 205,-
  • N-Brabant: € 192,-
  • Zeeland: € 202,-
  • Drenthe: € 205,-
  • Overijssel: € 194,-

Automarkt

(Ver)kopen via AutoScout24 en onze eigen markt

Koop dit type auto (33 te koop)

Verkoop je auto

Basisgegevens

Merk, model, kleur en meer

Merk
Peugeot
Model
406 Break
Uitvoering
2.0-16V STX
Bouwjaar
2000
Tellerstandcontrole
Brandstof
Benzine
Kleur
Blauw
Voertuigsoort
Personenauto
Inrichting
Stationwagen
Type voertuig
Combi
Aantal deuren
5
Soort transmissie
Handmatig
Aantal versnellingen
Niet geregistreerd
Segment
D (Midden)
SCM alarmcertificaat
Onbekend

Technische gegevens

Vermogen, snelheid, gewicht en meer

Cilinderinhoud
1.997 cm³
Topsnelheid
201 km/u
Aantal cilinders
4
Motorcode
RFR
Vermogen
99 kW (135 PK)
G3
Nee
Aandrijving
Voorwiel
Wielbasis
270 cm
Koppel
Onbekend
Tankinhoud
Onbekend
Maximaal toerental
Onbekend
Max. koppel bij aant. toeren
Onbekend
Turbo / Compressor
Nee
Acceleratie 0-100
10,90 seconden
Plaats VIN-Nummer
midden op schutbord onder motorkap
Type goedkeuringsnr.
e2*98/14*0088*01
Gewicht
1.375 kg
Gewicht rijklaar
1.475 kg
Maximaal gewicht
2.050 kg
Max. trekgewicht ongeremd
735 kg
Max. trekgewicht geremd
1.500 kg
Lengte
4.740 mm
Breedte
1.765 mm
Hoogte
1.505 mm
Aantal zitplaatsen
5
Aantal wielen
4

Onderhoud en reparatie

APK, reparaties en terugroepacties

Datum APK
26-05-2019

15 APK-bevindingen

15 bevindingen tijdens de APK-controles van deze Peugeot gerapporteerd.
Voorkom slechte verrassingen en krijg de details van al deze afkeuringen, reparaties en adviespunten.
NIEUW: Onderhoudregistratie(s)
Geen

221 Geregistreerde APK-reparaties voor Peugeot - 406 Break

We hebben 221 geregistreerde APK-reparatiepunten voor Peugeot - 406 Break.
Koop de Premium Kentekencheck en ontvang de meest voorkomende reparatiepunten zodat je weet wat de belangrijkste problemen zijn.
Terugroepacties
Geen

Meest voorkomende reparaties

Er is onvoldoende data beschikbaar van deze auto om een betrouwbaar resultaat te laten zien op de meest voorkomende reparaties.

Opties en accessoires

Niet standaard, soms handig, soms gewoon leuk

Ontsluit de opties en accessoires voor deze auto. Bijvoorbeeld:
• Anti Blokkeer Systeem
• Bestuurdersairbag
• Centrale deurvergrendeling
• Elektronisch Stabiliteits Programma
• Hill hold-functie
• Multimedia-voorbereiding
• Radio/CD/MP3-speler
• Start/stop-systeem
• Alarm klasse 1(startblokkering)

Milieu

Hoe groen is deze auto en welke milieuzones

Verbruik gecombineerd
1 op 11,9 (8,4 l/100 km)
Verbruik buitenweg
1 op 15,2 (6,6 l/100 km)
Verbruik stad
1 op 8,7 (11,5 l/100 km)
CO2-Uitstoot
207,00 g/km
CO2-Combinatierit
207 g/km
Emissieklasse
2
Energielabel
Onbekend
Euroklasse
Euro 2
Roetfilter
N.v.t.
Geluidsniveau stationair
85 dB(A)
Toerental stationair
4.500 rpm
Geluidsniveau rijdend
73 dB(A)
Milieusticker Duitsland
N.v.t.

Milieuzones

De gemeente 's Hertogenbosch heeft per 1 september 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de oude binnenstad, 't Zand en het gebied tussen de Zuid-Willemsvaart en de Aa.
De gemeente Amsterdam heeft per 9 oktober 2008 een milieuzone. De amsterdamse milieuzone omvat het gebied binnen de Ring A10 met enkele uitzonderingen. Stadsdeel Amsterdam-Noord is uitgezonderd omdat hier geen luchtkwaliteitsknelpunten zijn. De bedrijventerreinen RAI, De Schinkel, Cruquius, Amstel en Amstel Business Park zijn uitgezonderd omdat het vrachtverkeer dat hier komt meestal geen bestemming elders in de stad heeft.

Sinds 1 januari 2018 geldt er een milieuzone voor:

- brom- en snorfietsen. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een DET van vóór 1 januari 2011. Brommers, scooters of snorfietsen met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder mogen niet meer in de bebouwde kom rijden.
- taxi’s (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone geldt voor alle taxi’s, ook taxi’s die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.

Sinds november 2020 geldt binnen Amsterdam een groene milieuzone voor personenauto's met een dieselmotor. Personenauto's met een dieselmotor mogen alleen de milieuzone in als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Personenauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer. Auto's die niet op diesel rijden zijn gewoon welkom in de milieuzone.

Binnen Amsterdam geldt een groene milieuzone voor:

- Dieselvrachtauto’s. Dat betekent dat vrachtauto’s met een dieselmotor de milieuzone alleen in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Vrachtauto’s die niet op diesel rijden zijn ook welkom in de milieuzone. Vrachtauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang.
- Dieselbestelauto’s. Dat betekent dat alleen bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Bestelauto’s die niet op diesel rijden blijven welkom. Bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
- Autobussen die rijden op diesel. Dat betekent dat autobussen met een dieselmotor alleen de milieuzone in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. De gemeente gaat dus niet meer uit van de DET. Autobussen die niet op diesel rijden blijven welkom in de milieuzone. Autobussen met een dieselmotor en emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

Vanaf 1 januari 2022 wordt de milieuzone aangescherpt. Dan hebben dieselautobussen- en touringcars alleen toegang met emissieklasse 6 en hoger.
- Dieselvoertuigen, ook als deze staan geregistreerd als kampeerwagen. Dat betekent dat alleen voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Voertuigen die niet op diesel rijden blijven welkom. Voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Amsterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Amsterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Amsterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Amsterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Arnhem heeft per 1 juli 2014 een milieuzone voor vrachtverkeer. De Arnhemse milieuzone betreft het gebied binnen de centrumring Arnhem, inclusief de centrumring zelf.
De gemeente Breda heeft per 4 oktober 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de binnenzijde van de singels.
De Tramsingel, Oranjesingel, Wilhelminasingel en de Fellenoordstraat zijn wel toegankelijk voor alle vrachtverkeer.
De gemeente Delft heeft per 1 januari 2010 een milieuzone.
De milieuzone omvat grofweg het gebied ten zuidoosten van de binnenstad van Delft. Hiermee draagt de milieuzone bij aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in dit gebied. De milieuzone is zo gesitueerd dat deze de knelpunten in de luchtkwaliteit omvat en sluiproutes door woonwijken tegengaat.
Vanaf 1 januari 2022 mogen alleen vrachtauto’s en bussen met emissieklasse 6 en voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten in de milieuzone rijden. Tot 1 januari 2022 is de milieuzone nog toegestaan voor:
- Vrachtauto's met emissieklasse 4 of hoger.
- Bijzondere voertuigen die niet ouder zijn dan 13 jaar.

De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200).

Vanaf 1 juli 2021 vallen ook de volgende gebieden onder de milieuzone:
- het gebied ten noorden van de Javastraat/Laan van Meerdervoort binnen het Telderstracé.
- het gebied ten zuiden van de Waldorpstraat, Rijswijkseplein, en Weteringkade tot aan de Centrumring.

De volgende wegen vallen buiten de milieuzone:
- de Centrumring en het Telderstracé zelf.
- de weg vanaf de Lijnbaan naar de parkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Den Haag is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Haagse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Den Haag. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
De gemeente Eindhoven heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De eindhovense milieuzone omvat het gebied binnen de ring (postcodegebied 5611 tot en met 5616), met uitzondering van bedrijventerrein De Kade.
De gemeente Leiden heeft per 1 januari 2010 een milieuzone. De leidse milieuzone omvat het gebied binnen de singels en het oostelijke deel van de Morsweg.
De gemeente Maastricht heeft per 1 maart 2010 een milieuzone. De milieuzone omvat de Statensingel.
De gemeente Rijswijk heeft per 1 november 2010 een milieuzone. De rijswijkse milieuzone omvat het gebied tussen de Burgemeester Elsenlaan, de stadgrenzen met Den Haag en Voorburg, De Vliet tot aan de Prunuskade en via de Handelskade tot aan de Burgemeester Elsenlaan. Een deel van de Rotterdamseweg, tot aan de Laan van Oversteen, valt ook binnen de zone.
De gemeente Rotterdam heeft per 16 september 2007 een milieuzone. De Rotterdamse milieuzone omvatte tot voor kort in grote lijnen het CS-kwartier, de Stadsdriehoek, het Oude Westen en de wijk Cool.

Per 1 januari 2016 heeft de gemeente Rotterdam de milieuzone uitgebreid. De zone is groter geworden. De milieuzone ligt grofweg binnen de ‘ruit’ van Rotterdam, aan de noordkant van de Maas. De milieuzone ligt in het centrum en het noorden van de stad, tussen de A20, de A16, de Nieuwe Maas en de S114 (Tjalklaan, Vierhavenstraat, Westzeedijk). De drie oeververbindingen Maastunnel, Erasmusbrug en Willemsbrug (inclusief Noordereiland) liggen ook in de milieuzone. Op de kaart hieronder geeft de zwarte lijn de grens van de milieuzone aan.

Naast de geografische uitbreiding is de milieuzone ook gaan gelden voor bestelauto’s en personenauto’s.

NB: in het ontheffingenbeleid van de gemeente Rotterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Rotterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Rotterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Tilburg heeft sinds 1 september 2007 een milieuzone. De Tilburgse milieuzone bestrijkt het gebied binnen de ringbanen.
De gemeente 's Utrecht heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de gehele binnenstad, het stationsgebied, de Jaarbeurs en enkele aangrenzende wegen.

Fun Facts

Interessante feitjes. Leuk voor op een feestje

Gem. 2671 dagen in bezit per eigenaar
1.338.818 voertuigen van deze kleur
21% van de bezitters is vrouw
875.959 voertuigen ouder dan deze
Er zijn 1.690 voertuigen van dit merk/model in NL
1.966.759 voertuigen sneller of meer PK
De gemiddelde eigenaar is geboren in 1962
Dit kenteken is 142 keer gespot

Statistieken voor deze auto

Aantal stadagen, nieuw verkocht, in bezit

Ontsluit de statistieken voor deze auto:
• Gemiddeld aantal stadagen
• Gemiddeld aantal dagen in bezit
• Aantal nieuw verkocht afgelopen 12 maanden
• Aantal occasions verkocht afgelopen 12 maanden
• Totaal aantal op kenteken
• Gemiddeld gesloopt na
• Gemiddeld geëxporteerd na
Premium Kentekencheck Peugeot 406 Break

Basisrapport

Peugeot 406 Break 2.0-16V STX

80-FH-VJ
Bekijk alle data Koop Premiumrapport voor € 3,99
support